Olet tässä:

Etusivu

The Rain


Tietoa bändistä löytyy: "Usein kysytyt kysymykset" = FAQ

Tervetuloa lukemaan bändin vieraskirjaa. Löydät kommentteja ja keskustelun pätkiä vuosien varrelta. Vieraskirjaan ei voi lisätä viestejä. The Rainin Facebook-sivuilla voit jättää viestisi.



Henriikka     28 March 2013 20:51 |
Moi!

Mä oon saanut tosi paljon voimia teidän musasta jaksaa tällä elämän tiellä, se on auttanut mua eteenpäin kun on ollut vaikeaa. Huomaa että te teette tota hommaa ihan tosissaan. Teidän musasta tulee aina sellanen samalle kertaa iloinen ja rauhallinen fiilis.
Kiitos teille ja siunausta!

Roskakuski     26 November 2012 19:40 |
Aikani olen kerännyt ajatuksia ja rohkeutta kirjoittaakseni valtavat kiitokset The Rainin väelle.

Uskoni on ollut erittäin sortuvaa laatua, eikä minulla ole ollut oikein minkäänlaista seurakunta yhteyttä koskaan. Silti se usko on aina kytenyt kaiken takana. Välillä olen tehnyt päätöksiä, että nyt tosissaan lähden Jeesuksen näyttämälle tielle, mutta sitten on kuitenkin lähdetty sille toiselle.

En muista enää tarkkaa päivää, mutta elettiin alku vuotta 2007. Vaimoni muistaakseni lainasi kirjastosta gospel-kokoelman, jonka laitoin yksin kotona ollessani soimaan. Levyllä oli biisi Kasvot. Se iski päähäni kuin metrin halko. LKuuntelin kappaleen noin 10 kertaa peräkkäin ja lisäsin voluumia joka kerralla. Koin myös sisälläni jotain ihmeellistä.

Pian seurasi päivä, jolloin vaimoni soitti ja sanoi olevansa kristillisessä kirjakaupassa katsomassa lahjaa eräälle sukulaiselle. Oli varmasti ensimmäinen kerta kun näin oli. Hämmennyin tilanteesta yli päätään. Jotenkin suuni päästi asioiden ohessa, että tuo minulle joku Rainin levy. Sain kotiin levyn Kiitos ja Anteeksi.

Kuuntelin levyä saadessani omaa aikaa useamman kuukauden. En koko aikana kuunnellut juuri mitään muuta. Kuuntelu tilaisuus oli joka kerta uskomaton kokemus. Koin sellaisen yhteyden Jumalaan joka kerralla, mitä en ollut kokenut ehkä koskaan aiemmin. Tämä oli minun ainoa yhteyteni seurakuntaan, näin pyhitin lepopäiväni ja yritin kasvaa uskossa.

Tasaisesti tuli hankittua kaikki muutkin levyt. Kun Yhtä kuin voitto ilmestyi, sen kappaleet olivat netissä kuunneltavissa demo pätkinä. Kun kuuntelin Kotiin kappaleen ensimmäisen kerran, niin itkin. En edes ymmärtänyt mistä se tuli. En todellakaan itke helposti, enkä ollut itkenyt koskaan ennen missään vastaavassa tilanteessa. Koin taas jotain uskomatonta Rainin kautta. Saatuani levyn kotiin, Kotiin tuli kuunneltua monta kertaa. Lopulta se ei enää itkettänyt. Jotenkin siitä tuli vain uskomaton rauha.

Ajan kuluessa on noussut milloin mikäkin kappale sellaiseksi, jota kuuntelen uudestaan ja uudestaan. Tällöin oivallan sanoista jotain aivan uutta. Tuntuu uskomattomalta miten kappale, jonka on kuunnellut kymmeniä kertoja, yllättäen aukeaa vasta sillä sadannella.

Rain on oivaltanut mielestäni uskomattomalla tavalla, sen miten usko liitetään tavalliseen elämään, tavallisiin ihmisiin ja tavallisiin tapahtumiin. Monet saarnat ja puheet toistavat tärkeitä raamatun tekstejä, mutta ne eivät välttämättä aukea ja saattavat jopa puduttaa tavallaan. Eikö ole muuta sanottavaa, mitä tuo tarkoittaa? Bändin sanoitukset ovat mielestäni aivan omassa luokassaa ja ainutlaatuisia. Pääni ja sydämeni janoaa lisää!!! Vihdoin joku laulaa ja puhuu uskosta arjessa ja elämässä.

Toivon koko bändin väelle voimia ja siunausta omassa elämässänne. En tiedä kuinka voisin teitä riittävästi kiittää?!?! Olette tehneet minulle ihmeen, kääntänyt kelkaani rauhassa, järjestätte minulle hartaushetken loistavan musiikin parissa säännöllisesti! KIITOS!
Vastaus:Vastaus:
Olipa aivan mahtava palaute. Jälleen näin muusikkona täytyy todeta, että kuinka tyhjät kädet itsellä on. Olemme todellakin välittäjiä ja Pyhän Jumalan työrukkasia, sillä vain Jumala voi koskettaa ihmistä noin syvälle ja... jotenkin kauniisti.
Se on niin ihmeellistä, että Jumala koskettaa Pyhän Hengen kautta yhtä ihmistä saarnan kautta, toista ystävän todistuksella ja kolmatta musiikilla. Ei ole yhtä oikeaa tapaa julistaa evankeliumia, ilosanomaa Jeesuksesta.
Kiitetään Jumalaa yhdessä tästä ihmeestä. Sinä, Roskakuski, olet todellakin Jumalan rakkauden arvoinen. Me popparit yritämme jatkossakin olla pilaamatta mahdollisimman vähän täydellistä, Raamatun mukaista evankeliumia.
Kiitos vielä todella paljon viestistäsi. Kyllä tällainen kannustaa meitä ja paljon.

T: Tatsi - bassman

Maria     21 November 2012 20:12 | Turku
Kiitos mahtavasta keikasta MN-festareilla! :) Tämä oli (vasta) kolmas The Rain-keikka minulle, vaikka olen kuunnellut bändiä 8-9-vuotiaasta asti, eli siitä kun eka levy tuli. :) Teillä oli tosi hyvä setti! Tuli kaikki ne biisit, joita toivoin kuulevani, vaikka olisihan niitä voinut kuunnella saman verran lisääkin. :D Olen tässä koko syksyn fiilistellyt teidän levyjä ja olihan se keikka taas syksyn kohokohta. Teidän keikalla on nimittäin aina tosi siunaava fiilis. Ihan kuin kerrankin uskaltaisi jättää sen sateenvarjon pois ja ottaa puhdistavan sateen vastaan. HK areenalla kylvettiin taas tulta tähän sydämeen. Nyt jaksaa taas hetken. Kiitos!
Vastaus:Vastaus:
Kiitos, Maria!
Hienoa, että pääsit festareille ja kiitos sanoistasi. MNF oli tällä kertaa erityisen puhutteleva - kyllä Pyhän Hengen läsnäolo välittyi myös lavalle. Siunaus jatkuu myös arjessa, vaikka niin isoja tunteita ei aina tulekaan, kuin festareilla tuli. Olemme kaikki hyvissä käsissä, eikä tunteilla uskoa hetkauteta. Jaksetaan ja jatketaan tällä tiellä.

T: Tatsi - bassman

Hoes     01 November 2012 05:55 | Jyväskylä
Hei! Milloin tulee seuraava levy?

Pakkeli     22 October 2012 02:47 |
Moi! :)


1251
Entrys in the Guestbook
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

The Rain is also in MySpace!