Olet tässä:

Etusivu Vieraskirja

Vieraskirja


Tietoa bändistä löytyy: "Usein kysytyt kysymykset" = FAQ

Tervetuloa lukemaan bändin vieraskirjaa. Löydät kommentteja ja keskustelun pätkiä vuosien varrelta. Vieraskirjaan ei voi lisätä viestejä. The Rainin Facebook-sivuilla voit jättää viestisi.



Mattaja     03 May 2011 20:13 | Joutsa
Hey hou!! Kaikki Joutsaan tän viikon lauantaina Mättösessiot-tapahtumaan!! Ei oo rain siellä, mutta muita kovia on!

http://www.mattosessiot.com

Goblet     27 April 2011 19:46 | Tornio
The Rain tekee ainakin yhden keikan paluun Maata Näkyvissä 2011 -festareilla marraskuussa! Ou jee!!! :p

Hannu     17 March 2011 18:50 | Ikaalinen
Kristillinen Levylista Top20 2 / 2011 kertoo, että The Rain Tie 316-cd on noussut sijalle 12.
8)

positiivisesti yllättynyt     15 March 2011 22:33 |
Kiitos Karkun keikasta! Tykkäsin tosi paljon uudesta tyylistä, aivan ihanaa! :p

MN 2011/12?     14 March 2011 21:13 |
Hyvää maaliskuuta!

Tiedän kyllä, että keikkatauko on aina keikkatauko - mutta kuitenkin, mahdatteko vielä parin vuoden sisään keikata Maata näkyvissä-festareilla? Ainoa mikä puuttui edellisestä MN:stä oli The Rain. Se oli aika iso puutos ainakin minulle.
-
Suurkiitos musiikistanne! Rainia stereoista jumputtamalla on monet ylä-ja alamäet selvitetty. En olisi edeltäkäsin uskonut, mikä merkitys kunnon Jeesusmusalla on oman uskon vahvistamisessa. Kaiken päälle minä olen saanut valtavasti innoitusta oman musiikin luomiseen ja taitojen kehittämiseen pikku bändini kanssa Rainin musasta. Ja en taida olla ainoa, joka näin väittää...

Niinkuin tiivistettynä, kiitos teille ja Jumalalle teistä itsestänne ja musiikistanne!

Siunausta,
Rain-fani Hämeestä



-     03 March 2011 20:51 |
Hei vanha fani.
On ne joo tulossa itägospeliin. Akustisena. Sinne vain ja kaveri mukaan myös.

vanha fani :-)     26 February 2011 14:13 | pääkaupunkiseutu
Hei,

olette ilmeisesti tulossa Itägospeliin esiintymään, vaikka keikkakalenteri ei semmoista näytäkään? Olen mainostanut kavereilleni tätä ainutlaatuista tilaisuutta nähdä taukoileva Rain ja kls. samalla keikalla, joten toivon mukaan tieto Itägospelissa esiintymisestä pitää paikkansa :-)

arto     16 February 2011 21:43 | Kempele
Moi! Musiikkinne on ollut innoittaja! Tässä osasyy omaan tuotantoon www.myspace.com/Jeahmusic Toivottavasti nautitte?

TeroV     26 January 2011 12:48 | Ikaalinen
Moron kundit ! Mukava kuulla ettei bändi oo "kuollut ja kuopattu" vaan tämä hiljaiselo on vain keikkataukoa. Tässä on eletty vain epätietoisuudessa siitä jatkaako bändi enään. Mä oon fanittanut Rainia silloin alusta vuonna-88 asti (Oon toinen niistä,jotka kävivät teiän harkoissa silloin joskus muinoin ... ;))Soittamanne musiikki on ollut tosi mahtavaa aina,kiitos siitä,mutta nyt oon kuullut huhua,että bändin musiikkityyli on muuttumassa kevyempään suuntaan,että siitä saatiin esimakua tässä taannoin kun soititte Ikaalisten Kirkossa. Älkää nyt kuitenkaan täysin hylätkö tätä rock-tyyliä mitä olette soittaneet ! Mulle tää vaihdos tuli ainakin pienoisena yllätyksenä kun olen tosiaan aina tykännyt musiikistanne ! :( Ajatelkaa nyt vähän fanejakin,niitä lienee sentään tuplasti enemmän minunkin lisäkseni !

-     05 January 2011 08:56 |
Jos joskus voisitte/pystyisitte/ehtisitte tekemään bändin jäsenistä tarkemman esittelyn tuonne bändi osioon. :) olis kiva tietää teistä vähän enemmän!
Vastaus:Vastaus:
Moi,
katso päämenusta Bändi -> Hullut vuodet. Sieltä löytyy reilusti historiaa bändistä, mikä on samalla myös meidän soittajien historiaa.
Kovin innokkaasti emme ole lisänneet tietoa itsestämme, koska on vaikea ymmärtää, että miksi meistä soittajista pitäisi kertoa. Olemme aivan tavallisia perheellisiä miehiä tavallisissa töissä. The Rain -bändi on sen sijaan paljon mielenkiintoisempi. Tekstien sanoma ja spiikit keikoilla ovat se, mitä haluamme tuoda esiin. Tuskin sinäkään nyt tarkoitat, että meidän pitäisi kertoa lempiruokamme tai horoskooppimerkkimme näillä sivuilla :-)

Tatsi - bassman

Pami     03 January 2011 22:09 |
Mikä sinut sitten on saanut vakuuttuneeksi siitä, että kristinusko on totta? Jos joku näkee enkelin, niin eihän se vielä todista että evoluutio on harhaa, Aatami ja Eeva söi omenaa ja Jeesus nousi kuolleista? Missä määrin olet kiinnostunut esim. Jeesus-tutkimuksen tuloksista? Voihan jotain kristinuskon väitteisiin liittyviä asioita tutkiakin tieteellisesti kun eikö teidän mukaan kuitenkin Jeesus ihan oikeasti elänyt, kuollut ja noussut kuolleista? Siis tässä maailmassa eikä vaan jonkun pään sisällä. Vai meneekö siinä sitten usko pilalle jos käyttää järkeä? En ole tajunnut ikinä sitä, että uskominen täytyy pitää uskomisena. Eikö ole suositeltavaa ottaa asioista selvää, jotta maailmankuva ei perustuisi valheellisiin asioihin?

T.Pami
Vastaus:Vastaus:
Moi Pami,
rippikoulussa kerrottuja asioita olen mittaillut elämäni varrella tietoa etsien. Mutta huomaan, että intoni laantuu hyvin pian, kun kristillisiä opinkappaleita iteroidaan irrallisiksi komponenteiksi. Ajaudutaan väittelyyn, jossa yksi katsoo metsää, toinen puita ja kolmas käpyjä. Tiede ei tunnusta jumalaa, eikä yliluonnollisia ilmiöitä. Silti yliluonnollisia asioita tapahtuu ja tieteen kanta on useimmin se, että yliluonnolliseksi väitettyä asiaa ei ole (vielä) ehditty todistamaan luonnolliseksi tai että olosuhteet ja tarkkailu ilmiön tapahtuessa olivat epätieteelliset. Huomaan myös, että tieteellisten tulosten perusteella jokin opinkohta ei voi olla totta. Mutta sitten löydän toisen kirjoittajan tekstin, jossa nostetaan esiin virheet tutkimuksessa, aineistossa tai näkökulmassa ja osoitetaan, että ensimmäinen väite ei ole pätevä. Olen kiinnostunut tieteen suhteesta uskontoon, mutta en aktiivisesti etsi totuutta tieteestä, enkä seuraa käynnissä olevia tutkimuksia. Siinä olen erilainen moneen kristittyyn verrattuna, joka tutkii asioita paljon syvemmälle.
Nykyään tietoa on niin valtavasti tarjolla, että kukaan ei voi muodostaa todellista, oikeaa maailmankuvaa tieteen tulosten perusteella. Aina osa jää parhaan ymmärryksen... vai uskon... varaan. Valtavasta tietomäärästä huolimatta tiede on löytänyt vasta pienen osan vastauksia - yhä uusia tutkimusalueita paljastuu sitä mukaa, kun tiede syventyy osatekijöihin. Mainitsemasi evoluutio (-teoria) on muuttunut huikeasti siitä, mitä se oli Darwinin tutkimuksissa. Tiedon lisääntyessä tämäkin teoria muuttuu edelleen. Itse koen, että luomiskertomus ja evoluutio eivät ole ristiriidassa, mutta tiedon lisääntyessä tarkastan näkökulmaani. En missään nimessä laita tiedettä ja uskoa vastakkaisiksi elämänkatsomuksiksi, mutta tieteeseen tukeutumisen ymmärrän elämänkatsomukseksi.
Juha Pihkalan (piispa) ja Esko Valtaojan (tähtitieteen professori) toisilleen kirjoittamat kirjeet on julkaistu teoksessa "Nurkkaan ajettu Jumala?". Siinä "tiedemiehet" vertailevat tieteen ja uskon suhdetta. Mihinkään yhteiseen totuuteen kirjeissä ei päästä, mikä ei ehkä ole yllätys. Onko ihme, että tavallisena kristittynä takerrun Jeesukseen uskon kautta, enkä tieteen todistuksien avulla? Joku toinen kristitty puolestaan tutkii paljon pidemmälle tieteen kuvaamaa Jeesusta ja vahvistuu uskossaan. Kristittyjäkin on moneksi.
Minä uskon, että teen vääriä tekoja. Vielä en ole joutunut vastuuseen teoistani - esimerkiksi käräjäoikeudessa. Silti kuppiin kertyy sakkaa joka päivä ja se painaa. Jeesuksen kuolema ja syntien sovittaminen pamahtaa vapauttavana helpotuksena juuri tällaiseen ahdistukseen. Usko on sitä, että en enää epäile, että ovatko ne synnit kuitattu, vaan uskon, että ne ovat. Usko on niin suuri asia, että hyvin ymmärrän, ettei se ole minusta itsestäni kasvanut, vaan tullut ulkopuolelta. Minun ei tarvitse kyseenalaistaa mitenkään vapaudentunteeni aitoutta ja kiitollista mieltäni - siksi päässäni ei tao jatkuva varoitus, että maailmankuvani perustuisi valheellisiin asioihin. Voivatko tunteet olla vääriä? Tuskin, mutta uskon syntien sovitukseen silloinkin, kun ei tunnu miltään.
Oletko rukoillut, Pami? Oletko pyytänyt Jeesukselta itse, että jos kerta Hän on totta ja elävä jumala, eikö Hän voisi antaa uskoa sinullekin? Mikset tule ja katso? Rukouksen voi sanoa äänettä pimeässä ja salaa, mutta voit pyytää myös jonkun uskovan rukoilemaan kanssasi - vaikka ihan vain tutkiaksesi asiaa.

Tatsi - bassman
(myös edellinen vastaus oli minun, mutta allekirjoitus unohtui)

Pami     25 December 2010 16:24 |
Laulussanne sanotaan: "pyydätkö eteesi todisteita tuomaan". Tarkoittaako tuo, ettei teidän sanoman puolesta ole mitään todisteita eikä niitä saa kysellä kun se on kiusallista? Jos tuolle jutulle ei ole mitään perustaa niin MIKSI sitten uskotte Jeesukseen??

T.Pami
Vastaus:Vastaus:
"Pyydätkö eteesi todisteita tuomaan" --> "Vaikka jotain näkisit, et silti mitään uskoisi". (The Rain - Ohiko kuljet? (Yhtä kuin voitto))

Kiitos kysymyksestä, Pami.
Jumala antaa uskon ja se on lahja. Joku uskoo pelkästä sanasta, toinen ei usko, vaikka vuoret siirtyisivät. Pikkupoikana olin varma, että olin nähnyt enkelin sen jälkeen, kun olimme äidin kanssa rukoilleet apua. Vanhempana olen keksinyt selityksiä sille, että eihän se varmaankaan ollut oikea enkeli. Jos uskoni olisi perustunut tuohon "todisteeseen", ei minulla enää olisi uskoa. Uskoni perustuu siis jollekin muulle, kuin konkreettisille todisteille. Uskosta voi tulla tietoa, mutta se on aina henkilökohtaista tietoa, jota on mahdotonta copy-pastata omasta päästään tai sydämestään toiselle. Voin kertoa uskostani, mutta ilman Jumalan vaikutusta ei voi syntyä uskoa.
Jumala on antanut Raamatun todistukseksi ja ilmoituksekseen omasta tahdostaan.

Aarre Palomäki     22 December 2010 18:42 | Piikkiö
Olen toipumassa polvileikkauksesta ja katselin teidän dvd:tänne.
Sen katsominen todella piristi päivääni ja toi mieleeni muutamat keikat, joilla olen ollut teitä katsomassa.
Kiitos ja siunausta!

Hannu     22 December 2010 10:19 | Ikaalinen
Hyvää joulua kaikille vieraskirjan lukijoille!
Joulukortin lähettää TV2
Matkalla Beetlehemiin -elokuvan muodossa.
96 min (The Nativity Story/USA 2006) Raamatun joulukertomukseen perustuva elokuva Marian raskaudesta, puuseppä Joosefista ja Jeesuksen syntymästä.

Lähetys on tänään ke 22.12.2010 klo 11.20 YLE TV2.

    25 November 2010 14:26 | Top Secret

Satu (Janoinen.net)     22 November 2010 23:55 | Veteli
Suure kiitokset Jussille Maata Näkyvissä-festareiden haastattelusta. Kuvaa haastattelu-tilanteesta olisi näkyvissä http://janoinen.vuodatus.net
Itse haastattelu tulee sitten 10.12. Janoisen verkkolehteen osoitteeseen http://janoinen.net

hippu     09 November 2010 19:41 |
En voi edes sanoa kuinka paljon Viha merkitsi mulle tänä aamuna ja Pian sataa taas puolestaan iltapäivällä. Kiitos teille, taas.

Ansku     21 October 2010 20:48 | Helsinki
Kiitos hienosta keikasta aleksanterin kirkossa. Oli yksi the Rainin parhaista keikoisa missä olen ollut! :)

Aamu     13 October 2010 09:41 |
Isot kiitokset Tampereen keikasta Aleksanterin kirkossa! Kuulosti erittäin hyvältä ja toimi tää uudenlainen meininki. Oli myös hienoa nähdä teitä lavalla pitkästä aikaa. Jumalan siunausta tauolle ja tulevaisuuden päätöksiin. Te olette monen rukouksissa..

zoy     12 October 2010 17:47 |
heips, laittelin joku aika sitten viestiä logopaidoista, että vieläkö teiltä niitä löytyy, ja jos ei teiltä, niin mistä muualta sellaisen voisin ostaa? :)


1251
Entrys in the Guestbook
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>
mn05_pyro1.jpg

The Rain is also in MySpace!